Clientenervaring

Cliëntervaringen

Cliëntervaringen


Vertel ons wat u vindt!

Heeft u op- of aanmerkingen op de behandeling of uw behandelaar? Schroom niet om deze ook al tijdens de behandeling te delen; in een gesprek of per e-mail. Als we weten wat u niet of juist wel prettig vindt, kunnen wij uw behandeling hierbij beter laten aansluiten. 

​Daarnaast stellen wij het op prijs als u een beoordeling achterlaat op Zorgkaart Nederland. Natuurlijk is het fijn als mensen positief zijn, maar kritische feedback is ook welkom. Op basis van de beoordelingen hebben wij bijvoorbeeld onze wachtruimte opnieuw ingericht. Een andere verbetering: behandelaren vragen nu standaard na de intake of de cliënt het ziet zitten de behandeling met die behandelaar in te gaan.

 

CQ-index

Bij het einde van elke behandeling meten we ook met een vragenlijst hoe u de behandeling hebt ervaren. Deze vragenlijst heet de CQ-index. De gemiddelde resultaten (schaalscores en een rapportcijfer) van deze vragenlijst kunnen we vergelijken met die van andere aanbieders - omdat die dezelfde vragenlijst gebruiken kunnen we dan appels met appels vergelijken. Dat geeft ons veel waardevolle informatie om mijn processen te verbeteren.

​ ​

Resultaten CQ-index Esther Jansen – Winnubst (Imares*e)- Cliëntervaringen 2019

In 2019 (oktober t/m december) vulden 3 cliënten (omdat de praktijk net gestart is, nog maar een klein aantal) de CQ-index in, de gemiddelde scores zijn als volgt:

 

Bejegening (1-5): 5

Bereikbaarheid behandelaar (1-5): 5

Samen beslissen (1-5): 4,33

Mogelijkheid betrekken familie of naasten (1-5): 3.7

Uitvoering behandeling (1-5): 5

Rapportcijfer (0-10): 9,7

 

In 2020 wil ik gaan werken aan het verbeteren van het samen beslissen bij de start van de behandeling en bij de evaluatiemomenten. Daarnaast wil ik meer aandacht hebben voor het betrekken van naasten. Onder andere door te wijzen op de informatie via internet voor naasten, en door het aanbieden van eventuele mogelijkheden om aan te sluiten bij een behandelgesprek.

 

Resultaten CQ-index Marieke van Oosteren-Reeuwijk (Imares*m)- Cliëntervaringen 2020 

In 2020 vulde 1 cliënt (omdat de praktijk net gestart is en jeugdzorgtrajecten vaak tussen de 3 en 12 maanden duren, nog maar een klein aantal) de CQ-index in, de gemiddelde scores zijn als volgt:

 

Bejegening (1-5): 5

Bereikbaarheid behandelaar (1-5): 5

Samen beslissen (1-5): 4

Mogelijkheid betrekken familie of naasten (1-5): 5

Uitvoering behandeling (1-5): 5

Rapportcijfer (0-10): 10

 

In 2020 wil ik gaan werken aan het verbeteren van het samen beslissen bij de start van de behandeling en de evaluatiemomenten. Daarnaast wil ik cliënten en hun naasten informatie geven over hun klachten en wat daarbij helpend is middels tips voor internet sites e.d..

 

 

 


 

Copyright @ All Rights Reserved

CONTACTGEGEVENS

Melkweg 3, 3721 RG  BILTHOVEN